dinsdag 23 augustus 2011

Meer deelnemers bij animatie activiteiten door goede promotie!

Als entertainer in een animatieteam heb je verschillende soorten activiteiten op een dag. Niet iedere activiteit trekt direct veel deelnemers. Soms kennen gasten op het vakantiepark je nog niet. Ze weten nog niet wat ze kunnen verwachten of ze weten simpelweg niet dat er activiteiten worden georganiseerd door het animatieteam. Daarom is het belangrijk om constant goede promotie te maken voor je activiteiten! Algemene tips voor promotie vind je in dit artikel.

Plak posters!
Op plekken waar veel mensen komen, hang je opvallende promotieposters op. De posters wijzen de gasten van de camping of het vakantiepark op de animatie activiteiten van die week. Je kunt ook een poster maken voor één bepaalde activiteit, bijvoorbeeld voor een show of musical. Maak altijd meerdere posters en hang ze op bij toiletgebouwen, bij de receptie, bij de ingang van het zwembad of de horeca gelegenheid. De kracht van herhaling gaat zeker ook op voor jouw promotie!

De perfecte promotie poster
We hebben een trucje voor het maken van goede publiciteit. De AIDA methode wordt veel gebruikt in de marketingwereld. Ook voor het maken van een fantastische poster kun je deze methode perfect gebruiken. AIDA staat voor Attention, Interest, Desire, Action.

Attention:
De poster moet opvallen, mensen moeten er langs lopen en denken ‘Hé! wat hangt daar?’ Maak dus iets tofs van je poster. Gebruik meerdere (felle) kleuren, knip letters uit in plaats van ze te schrijven en maak de poster 3D door bijvoorbeeld propjes crêpepapier te gebruiken.

Interest:
Maak een poster voor de juiste activiteit. Een opvallende activiteit die je groots wilt opzetten. Staat er bijvoorbeeld ‘de Hamburgergame’ dan willen mensen weten wat het is. Maak gasten nieuwsgierig met activiteiten die iedereen leuk zou vinden.

Desire:
Mensen moeten het verlangen krijgen om naar de activiteit toe te gaan. ‘Tof! Bingo of een spooktocht, daar moet ik bij zijn!’ Bedenk een goede slogan en een goede reden om naar de activiteit te komen. Bijvoorbeeld: ‘Win te gekke prijzen!’ of ‘Durf jij mee te lopen…?’

Action:
De gasten op de camping of het vakantiepark komen daadwerkelijk naar je activiteit toe doordat je poster lekker veel aandacht trok en hen uitnodigde.

Musthaves voor je promotie poster

Er zijn een aantal ‘verplichte’ items voor een goede promotieposter. Hieronder staan ze allemaal op een rij. Vink ieder item af, houdt je aan de AIDA richtlijnen en je poster is perfect. Op naar een fantastische activiteit met het animatieteam!

Musthaves:
Wat: Welke activiteit gaat het om?
Wanneer: Datum van de activiteit
Wanneer: Tijd, hoe laat is de aanvang?
Wie: Voor wie is de activiteit bedoeld?
Waar: Verzamelplaats of waar vind de activiteit plaats
Slogan: Staat er een motiveren de tekst op?
Extra info: Bijvoorbeeld evt. kosten, andere kleding
Is er een tekening/illustratie te vinden op de poster?
Is de poster thematisch?
Is de poster minimaal A3?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Schrijf hieronder je reactie!